Management of economic stability of the enterprises of the meat industry on the basis of marketing logistics
DOI:
https://doi.org/10.28983/asj.v0i5.311Keywords:
economic stability, marketing logistics, meat industryAbstract
In article the directions of increase in economic stability of the enterprises of the meat industry of regional agrarian and industrial complex on the basis of ABC analysis are proved. It is established that now the strategy of growth of the meat-processing enterprises loses the relevance. It is caused by decline in living standards of the population, increase in prices for meat production and strengthening of the competition from producers.
It is revealed that economic stability of the enterprises gains system character and it is connected with application of strategy of differentiation, leaning on a marketing know-how of the company, her superiority in identification and satisfaction of expectations of buyers. It is the fullest ABC analysis which use allows the enterprises to increase efficiency of functioning due to optimization of a product portfolio helps to reflect requirements of the market.
Downloads
References
2. Калинин Р.Г. Рост прибыли мясоперерабатывающего производства: конкретные шаги //Все о мясе. – 2015. - № 1. – С.40-43.
3. Родина Е.А. Брендинг как инструмент развития российского рынка пищевой промышленности //Казанский экономический вестник, 2014. - № 2(10). – С. 82-89.
4. Родионова И.А., Якушева В.В. Влияние сырьевого обеспечения на устойчивость производственной деятельности региональных предприятий мясной промышленности // Научное обозрение: теория и практика. – 2017. - № 5. – С. 92-101.
5. Осипова Л.В. Основы коммерческой деятельности: учебник для ВУЗов М.: ЮНИТИ-ДАНА, 2000. – 623 с.
6. Фатьянов С.О., Чутков К.А. Стратегии в маркетинге и логистике, их взаимосвязь //Новые технологии в науке, образовании, производстве. В сб: «Новые технологии в науке, образовании, производстве» Международный сборник научных трудов по материалам международной научно-практической конференции, 2014. - С. 355-366.