Management of economic stability of the enterprises of the meat industry on the basis of marketing logistics

Authors

  • Ирина Анатольевна Родионова Saratov State Agrarian University
  • Елена Борисовна Дудникова Saratov State Agrarian University
  • Вероника Викторовна Якушева Saratov State Technical University named after Gagarin Y.A.

DOI:

https://doi.org/10.28983/asj.v0i5.311

Keywords:

economic stability, marketing logistics, meat industry

Abstract

In article the directions of increase in economic stability of the enterprises of the meat industry of regional agrarian and industrial complex on the basis of ABC analysis are proved. It is established that now the strategy of growth of the meat-processing enterprises loses the relevance. It is caused by decline in living standards of the population, increase in prices for meat production and strengthening of the competition from producers.

It is revealed that economic stability of the enterprises gains system character and it is connected with application of strategy of differentiation, leaning on a marketing know-how of the company, her superiority in identification and satisfaction of expectations of buyers. It is the fullest ABC analysis which use allows the enterprises to increase efficiency of functioning due to optimization of a product portfolio helps to reflect requirements of the market.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Ирина Анатольевна Родионова, Saratov State Agrarian University

Doctor of Economic Sciences, Associate Professor of the chair “Organization of Production and Business Management in AIC”

Елена Борисовна Дудникова, Saratov State Agrarian University

Doctor of Sociological Sciences, Professor of the chair “Socio-legal and Humanitarian-pedagogical Sciences”

Вероника Викторовна Якушева, Saratov State Technical University named after Gagarin Y.A.

Manager of office SPE

References

1. Жаринов А.И., Морозов А.В. Социально-экономические факторы и ассортиментная политика мясоперерабатывающих предприятий //Мясная индустрия. - 2015. - № 10. - С. 8-13.
2. Калинин Р.Г. Рост прибыли мясоперерабатывающего производства: конкретные шаги //Все о мясе. – 2015. - № 1. – С.40-43.
3. Родина Е.А. Брендинг как инструмент развития российского рынка пищевой промышленности //Казанский экономический вестник, 2014. - № 2(10). – С. 82-89.
4. Родионова И.А., Якушева В.В. Влияние сырьевого обеспечения на устойчивость производственной деятельности региональных предприятий мясной промышленности // Научное обозрение: теория и практика. – 2017. - № 5. – С. 92-101.
5. Осипова Л.В. Основы коммерческой деятельности: учебник для ВУЗов М.: ЮНИТИ-ДАНА, 2000. – 623 с.
6. Фатьянов С.О., Чутков К.А. Стратегии в маркетинге и логистике, их взаимосвязь //Новые технологии в науке, образовании, производстве. В сб: «Новые технологии в науке, образовании, производстве» Международный сборник научных трудов по материалам международной научно-практической конференции, 2014. - С. 355-366.

Published

2018-05-22

Issue

Section

Экономические

Most read articles by the same author(s)