SYSTEMATIZATION OF REFERENCE STRATEGIES IN THE ASPECT OF ANTI-CRISIS MANAGEMENT OF MEAT PROCESSING ENTERPRISES
DOI:
https://doi.org/10.28983/asj.v0i10.598Keywords:
strategic management, crisis management, reference strategies, classification of strategies, management of meat processing enterpriseAbstract
The article describes various approaches to the formation of enterprise management strategy, types of reference strategies of meat processing enterprise management in the anti-crisis aspect are systematized, the expediency of the choice of strategy depending on the situation is grounded.
Downloads
Download data is not yet available.
References
1. Ансофф И. Стратегическое управление. – М.: Экономика, 1989. ? 519 с.
2. Васькова Ю.И. Методы стратегического анализа мясоперерабатывающих предприятий с учетом антикризисных элементов // Материалы науч.-практ. конф. / под ред. Е.Б. Дудниковой. – Саратов: ФГБОУ ВО Саратовский ГАУ, ООО «ЦеСАин», 2018. – С. 128–134.
3. Закшевская Т.В. Стратегии антикризисного управления сельскохозяйственными предприятиями. – Воронеж: ГНУ НИИЭОАПК ЦЧР России, ФГБОУ ВПО Воронежский ГАУ, 2013. – 203 с.
4. Котлер Ф., Келлер К.Л. Маркетинг. Менеджмент / пер. с англ.; под ред. Е. Масловой. – СПб.: Питер, 2014. – 800 с.
5. Мащенко В.Е. Системное корпоративное управление. – М.: Сирин, 2003. – 132 с.
6. Портер М., Самплер Дж., Прахалад С.К. Курс МВА по стратегическому менеджменту / пер. с англ. ? М.: Альпина Бизнес Букс, 2005. ? 608 с.
7. Томпсон А.А., Стрикленд А.Дж. Стратегический менеджмент. Искусство разработки и реализации стратегии. ? М., СПб., Киев: Вильямс, 2003.– 576 с.
8. Тренев Н.Н. Стратегическое управление: учеб. пособие для вузов. ? М.: «Издательство ПРИОР», 2000. – 288 с.
2. Васькова Ю.И. Методы стратегического анализа мясоперерабатывающих предприятий с учетом антикризисных элементов // Материалы науч.-практ. конф. / под ред. Е.Б. Дудниковой. – Саратов: ФГБОУ ВО Саратовский ГАУ, ООО «ЦеСАин», 2018. – С. 128–134.
3. Закшевская Т.В. Стратегии антикризисного управления сельскохозяйственными предприятиями. – Воронеж: ГНУ НИИЭОАПК ЦЧР России, ФГБОУ ВПО Воронежский ГАУ, 2013. – 203 с.
4. Котлер Ф., Келлер К.Л. Маркетинг. Менеджмент / пер. с англ.; под ред. Е. Масловой. – СПб.: Питер, 2014. – 800 с.
5. Мащенко В.Е. Системное корпоративное управление. – М.: Сирин, 2003. – 132 с.
6. Портер М., Самплер Дж., Прахалад С.К. Курс МВА по стратегическому менеджменту / пер. с англ. ? М.: Альпина Бизнес Букс, 2005. ? 608 с.
7. Томпсон А.А., Стрикленд А.Дж. Стратегический менеджмент. Искусство разработки и реализации стратегии. ? М., СПб., Киев: Вильямс, 2003.– 576 с.
8. Тренев Н.Н. Стратегическое управление: учеб. пособие для вузов. ? М.: «Издательство ПРИОР», 2000. – 288 с.